sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Normal person

Moikka vaan! Hammashoito laitettiinkin keskiviikkona kunnolla käyntiin. Tällä kertaa aloitettiin hampaitteni uusi paikkailu. Vasemman puolen yläpuruhampaisiin laitettiin tarpeellisia paikkoja ja niitä hieman hiottiin. Varasimmekin uusia aikoja ja ensi keskiviikkoon saakka hammashoitoa on paljon. Torstaina minulla oli heti seuraava aika hammaslääkärille ja tämän kerran aikana oli oikean puolen yläpuruhampaiden hionnan ja paikkailun vuoro. Tämän jälkeen suustani otettiin uudet muotit, joiden avulla aletaan tekemään väliaikaista hammasproteesia. Ensi viikolla minulla onkin tiistaina kaksi sovitusaikaa hammaslääkärillä ja keskiviikkona viimeinen aika, jolloin hammasproteesin pitäisi olla valmis. Tiistaina minulla on aikojen välissä neuvolassa käynti ja keskiviikkona aamulla minulla onkin lonkan magneettikuvaus luvassa.

Perjantaina sitten oli neuvola. Kaikki näytteet olivat hyvät ja hemoglobiinikin oli todella hyvä. Paino noussut hieman ja vaavin sydänäänet hyvät. Juttelimme hoitajan kanssa voinnistani ja muista yleisistä asioista. Kaikki on ainakin tähän asti sujunut oikein hyvin. Tiistaina sitten jo uudestaan käynnille.

Viikonloppuna siivosin kämppää ja pesin pyykkiä, eli ihan normaalia kotielämää. Uusi Hymy- lehti oli myös ilmestynyt ja katsoin juttuni läpi. Kuvat olivat suuri pettymys, sillä ne eivät olleet yhtään hyviä ainakaan minun silmään. Paljon enemmänkin kuvia otettiin, joten varmasti parempiakin olisi ollut. Luin jutun jo etukäteen läpi ja epäilinkin vähän että tuo temppu saatetaan tehdä, jotta kasvojeni epätäydellisyys tulisi hyvin esiin, mutta olisivat he voineet paremmin siltikin valita kuvat.

Ulkonäöstä haluan vielä vähän lisäksi puhua, sillä haluan vähän tarkentaa omaa näkökantaani tähän asiaan. En tosiaankaan mene väittämään, että olen ollut maailman kaunein malliprinsessa ennen ja nyt olen kuin mikäkin röllipeikko. Ihan normaali ihminenhän minäkin olen ollut luonnollisena ulkonäölläni, mutta voin silti sanoa että olin nätti. Tiedän paljon kauniita ihmisiä, joten se on ihan yleinen ilmiö. Malliura oli haaveeni ja siksi sen alkuun saaminen oli mahtavaa, mutta sillä alalla ollaan todella kriittisiä, niin en nyt kuulu sinne ihmisten joukkoon. Melkein kuka tahansa voi malliuran aloittaa, jos vain tekee töitä sen eteen. Siksi en menekään sanomaan, että malliura tekisi minusta muita erikoisemman ihmisen. Haaveen menettäminen vain satuttaa, etenkin kun se tapahtuu täysin vasten tahtoa.

En myöskään väitä, että olisin nyt maailman rumin ihminen. Minussa on edelleenkin ne vanhat piirteet olemassa, vaikka ne eivät olekaan täysin samanlaiset kuin ennen. Pidän ulkonäköäni ihan siedettävänä ja omalla tavallansa ihan nättinäkin, mutta en halua tyytyä tähän. Kuvissa poseeraaminen oli minulle ennen niin mukavaa, mutta nyt yhdenkin hyvän kuvan saaminen on vaikeaa. Se johtuu siitä, että en halua kasvoissa olevien vikojeni näkyvän selvästi. Kuitenkin niitä on vaikea saada näkymättömiksikään, joten kuvaaminen ei ole helppoa. Muutenkin on kivempi katsoa peiliin, kun ei tarvitse koko aikaa pohtia niitä vikoja. Siksi haluan plastiikkakirurgin ainakin vähän korjailevan näitä kasvojani, jotta minunkin olisi mukavampi olla.

Minä ymmärrän, etteivät kaikki voi nähdä sitä miltä minusta tuntuu. Helppoa se on elää normaalien kasvojen kanssa, jotka ovat symmetrisen luonnolliset jokaisesta kuvakulmassa läpi elämän. Kyllä minäkin sen muistan, sillä on minunkin kasvoni olleet normaalit. Sen normaalien kasvojen puuttuminen ei kuitenkaan estä minua elämästä normaalisti, sillä en minä peittele kasvojani. Luonnossa ne myös näyttävät paremmilta, mitä kuvissa. Minä olen tällä hetkellä se mikä olen ja sen mukaan elänkin, kuten aina ennenkin.

Mutta ensi viikolla hammashoitoa, neuvolaa ja magneettikuvausta on sitten luvassa. Muuten asiat ovat vielä vähän auki, joten sen näkee mitä tapahtuu.

Heipsan!

<3:llä Lala

Kuten kuvasta näkee, niin kumpikin puoli on erilainen..

Rv 36+2


 

14 kommenttia:

  1. Hih, hassu :) ei yhdenkään ihmisen kasvot ole täysin symmetriset. Sen huomaa jos kuvanmuokkausohjelmalla kääntää toisen kasvonpuoliskon toisen peilikuvaksi -näky on vähintäänkin huvittava! Mutta tietäen mistä tämän postauksen juttu on saanut alkunsa sanon vaan, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos -ei kukaan muu voi tietää miltä Sinusta tuntuu ja toiseksi, jokainen varmasti tulkitsee kirjoituksia omalla tavallaan. Toiset oikein vääntämällä vääntää asia päässään siihen muotoon kuin haluaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta ei se ainakaan näy ulospäin, vaikka kasvot eivät olisikaan ihan symmetriset :p. Niinhän se on ja jokainen ajattelee tavallansa, mutta haluan vain hieman oikaista asioita, koska jotkut vain ymmärtävät ihmistä väärin :).

      Poista
    2. Kirjoitit minusta tosi hyvin, olit kaunis ennen ja olet sitä nytkin -eri tavalla vain. Musta on ymmerrettävää että haluat muokkausta kun se kerran on mahollista. Ja jotenkin aattelen et sit ku korjaukset on tehty olet itsekkin tyytyväisempi ja se sit heijastuu ulospäinkin! Miksi tyytä vähään kun voi saada enemmänkin? Luin sen Hymyn jutun; kuvat tais tosiaan olla vähä provoja mut teksti oli mun mielestä hyvä! Tsemppiä!!!

      Poista
  2. En minäkään ole mikään maailman kaunein, mutta kyllä mulle ainakin olisi iso kriisi menettää jonkun onnettomuuden seurauksena nykyiset kasvoni. Kasvoissani on hyviä puolia ja huonoja puolia nytkin, mutta olen oppinut korostamaan hyviä ja sietämään huonoja ja olen sinut sen kanssa miltä näytän. Jos tulisi onnettomuus, joka veisi pois juurikin niitä hyviä puolia tai tekisi huonoista vielä pahempia, niin tiedän, että minulla olisi kova työ oppia hyväksymään ne "uudet" kasvot. Ja jos vain mahdollista, varmasti haluaisin, että mulle plastiikkakirurgian keinoin pyrittäis palauttaan mun omia piirteitä. Joten you go girl :)

    VastaaPoista
  3. Mielestäni kasvosi ovat nytkin kauniit! Sinulla kävi tuuri, että ne näyttävät noinkin hyviltä. Harmi vaan, että kaikki ihmiset eivät tajua että tuollaisen onnettomuuden jälkeen, jos kasvonsa jotenkin lyö, jokainen näyttää kasvonpiirteiltään edes vähän erilaiselta kuin mitä oli ennen, ellei vielä pahemmaltakin. En osaa selittää sitä niin että se kuulostaisi järkevältä, mutta tarkoitan hyvää. Onni, että säilyit hengissä! En tietenkään voi toisena ihmisenä sanoa millaista oli menettää esimerkiksi jalasta osa (..oli varmaan pienoinen shokki..), mutta se on kuitenkin kasvojesi ohella pieni hinta siitä, että jäit henkiin. En tunne sinua, mutta olen onnellinen, että olet vielä täällä ja kirjoitat tätä blogia <3 Onnea tulevasta perheenlisäyksestä; lapsi on maailman paras lahja! Kaikkea hyvää teille! Ps. En kirjoittanut näitä säälistä yms. vaan ihan halustani kommentoida, vastasit tähän, tai et :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja aina pitää osata iloita niistä pienistäkin hyvistä asioista :). Kiitoksia paljon!

      Poista
  4. Toivon tosiaan että tulevaisuudessa mallialalla vähän avattaisiin silmiä ja valittaisiin eri näköisiä ihmisiä malleiksi, kyllä niille XL-malleillekin on jo löytynyt paikkansa. Sinä olisit ainutlaatuinen ja erilainen malli proteesisi kanssa, älä vielä sure menetettyä uraa tuo proteesi voi ehkä vielä tulevaisuudessa tuoda uudenlaisia mahdollisuuksia mallimaailmassa :)

    VastaaPoista
  5. Löytyykö sitä sinun hymy-juttua mistään enää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos uusinta hymy- lehteä kaupasta löytyy niin onhan se juttu siellä lehdessä
      joka tapauksessa :).

      Poista
  6. Minä en edes huomaisi kasvoillesi mitään tapahtuneen ellrn tietäisi! :) mun kasvot on todella epäsymmetriset. Silmät eri tasolls js eri kokoiset. Jopa ylihuuli on oikeslts puolelta erilainen! :D poseeraav vaan oikea puoli kasvoista kameraan kohti:)heh.."se parempi"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa :D. No pääasia on, että itse on tyytyväinen :).

      Poista