tiistai 7. kesäkuuta 2016

Me and my kinsfolk in Oulu

Päivät ovat menneet vauhdilla, vaikken olekaan päässyt liikkumaan. Jamien hoitoon viemisen olen kyllä hoitanut jo noin parin viikon ajan itse ja silloin tällöin olen kaupungilla käynyt pyörimässä, että onhan se aika siinäkin kulunut hyvin.


Jamien uusia paitoja

Uus "mekko"

Viikonloppuna tulee kuukausi täyteen leikkauksesta ja saan alkaa taas hiljalleen liikkumaan. Ensi maanantaina aijon mennä salille ekaa kertaa. Mahtavaa! Tilasin uusia urheiluliivejä netistä ja odottelen niiden saapumista. Hieman jännittää, että ovatkohan ne oikean kokoiset.


Saisin alkaa myös totuttelemaan rintoja kaarituellisiin liiveihin kuukauden tultua täyteen, mutta ajattelin odottaa vielä vähän pidempään, koska ei minulla ole mikään kiire saada sellaisia. Haluan pelata hieman varman päälle :D.



Kouluhommat etenevät hyvää tahtia. Ilmottauduin syksyn kirjoituksiin ja aijon uusia englannin siinä samalla. Eipä minulla ole mitään hävittävää siinä. Päivälukiossa suoritan ennen kirjoituksia bilsan kertauskurssin ja vitoskurssin. Hyvä pohja lähteä siitä kirjoituksiin :).



Laittelin ruokavaliotakin hieman uusiksi ja olen innostunut laskemaan kaloreita. Paljon on tullut yllätyksiä vastaan ja ny tolen todella tyytyväinen siihen mitä syön. Olen myös huomannut, että kun suunnittelen huolella mitä syön ja milloin, ei minun tee mieli mitään ylimääräistä. Tällä tavoin on helppoa pitää kiinni terveellisestä elämäntyylistä. Vaikka olen toteuttanut tätä tyyliä vasta noin 2 viikon ajan. tunnen olevani todella vahvoilla. Olin viikonloppuna juhlissa kahtena päivänä ja söin herkkuja ihan älyttömästi, mutta ei minun tehnyt yhtään mieli herkkuja enää kotia päästyä. Yleensä se himo jatkuu ja jatkuu, mutta nyt sitä ei ole. Olen ylpeä itsestäni!



Tosiaan siitä viikonlopusta hieman lisää. Lähdin perjantaina Jamien, äidin, Ivalon tädin ja hänen miehensä kanssa kohti Oulua. Pysähdyimme Kemissä yhdissä valmistujaisissa. Minä. poju ja äiti olimme siellä vähän niin kuin kuokkavieraita, mutta olimme nähneet juhlien pitäjät ennenkin, joten emme kuitenkaan olleet aivan ventovieraita :D. Siellä oli tarjolla vaikka ja mitä! Liha- ja lohivoilepäkakkua, taivaallista mansikkakermakkua, irish coffee- juustokakkua, pikkuleipiä, kuivakakkua ja coctail karjalanpiirakoita munavoin kera. Kaikki oli todella hyvää ja Jamiekin sai maistella herkkuja.


Kun olimme syöneet ja seurustelleet kylliksi, lähdimme kohti Oulua. Menimme veljeni kämpille yöksi. Poju oli aika vilkeri, kun päätimme nukuttaa sen viereen. Lopulta se nukahti mummin selän taakse.


Lauantaina heräilimme hyvissä ajoin, laittauduimme ja veli sekä serkku tulivat hakemaan meidät. Menimme serkun tykö, jossa juhlimme veljen sekä serkun valmistujaisia. Heistä tuli vartijoita. Täti oli ostanut kakun Huovisen leipomosta ja lisäksi söimme pikkuleipiä ja sellaisia taikinakääreitä, joiden sisällä oli aurajuustoa ja savuporoa. Kakku oli hyvä, vaikkemme oikein saaneet selville miltä se maistui. Päällä oli kyllä kinuskia.



Kävimme vielä kaupungilla shoppailemassa, ennen kuin oli aika lähteä takaisin rolloa kohden. Ostin paitoja ja pari meikkisivellintä. Uusi kauppakeskus oli kyllä hieno.




Tälle viikolle ei ole erikoisia suunnitelmia. Perjantaina ajattelin käydä lyhyellä kävelylenkillä ja viikonloppuna menen ehkä käymään kaupungilla katsomassa yöelämää.





Palaamisiin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti